لوسترسو

سبد خرید
0
لوستر و انواع لوستر

لوستر و انواع لوستر

لوستر و انواع لوستر

لوستر

در این مقاله سعی داریم تا شما را با لوستر و انواع لوستر آشنا کنیم، لوستر یک وسیله روشنایی زینتی است که معمولاً با تکیه گاه های شاخه ای گسترده برای چراغ های متعدد طراحی شده است تا از سقف آویزان شود.

انواع لوستر اغلب تزیین شده هستند که در ابتدا برای نگهداری شمع ها طراحی شده بودند، اما در حال حاضر معمولا از لامپ های رشته ای و همچنین از لامپ های فلور و لامپ های LED استفاده می شود.

برای ساختن لوستر می توان از مواد بسیار متنوعی از چوب و سفال گرفته تا نقره و طلا استفاده کرد.

برنج یکی از محبوب ترین مواد است که لوستر برنجی هلندی یا فلاندری معروف ترین آنها هستند، اما شیشه ماده ای است که بیشتر با انواع لوستر مرتبط است.

لوستر شیشه ای واقعی برای اولین بار در قرن هجدهم در ایتالیا، انگلستان، فرانسه و بوهمیا ساخته شدند.

لوستر شیشه ای یا کریستالی کلاسیک دارای آرایه  از منشور “کریستالی” آویزان هستند تا اتاق را با نور شکسته روشن کنند.

در انواع لوستر معاصر ممکن است طراحی مفهومی داشته باشند و ممکن است اتاقی را با نور مستقیم لامپ ها روشن کنند یا با سایه های شیشه ای نیمه شفافی که هر لامپ را می پوشانند مجهز شده باشند.

در انواع لوستر جدید که امروزه تولید میشوند، انواع مختلفی از سبک‌ را با خود دارند که شامل طرحهای مدرن و سنتی یا ترکیبی از هر دو میباشند.

اگرچه لوستر را شمعدان می نامند، پس میتوان گفت که لوستر از تعدادی شمعدان که برای ایستادن روی میز یا زمین طراحی شده، در حالی که از سقف آویزان می شود.

لوستر از چراغ های آویز متمایز هستند، زیرا معمولاً از چند لامپ تشکیل شده و در قاب های منشعب آویزان می شوند، در حالی که چراغ های آویز از یک طناب آویزان می شوند و فقط شامل یک یا دو لامپ با عناصر تزئینی اندک هستند.

با توجه به اندازه لوستر، آنها اغلب در راهروها و راه پله های بزرگ، اتاق نشیمن، سالن ها و اتاق های غذاخوری، اغلب به عنوان کانون اتاق نصب می شوند.

لوستر کوچک را می توان در فضاهای کوچکتر مانند اتاق خواب یا فضاهای نشیمن کوچک نصب کرد، در حالی که لوستر بزرگ معمولاً در اتاق های بزرگ ساختمان ها مانند سالن ها و سالن جلسات یا در ساختمان های مذهبی مانند کلیسا، کنیسه ها یا مساجد نصب می شوند.

کلمه chandelier اولین بار در زبان انگلیسی به معنای امروزی در سال 1736 شناخته شد که از کلمه فرانسوی به معنای شمع گیر وام گرفته شده است. ممکن است از chandelle به معنای “شمع پیه” یا chandelabre در فرانسوی باستان و candēlābrum در لاتین و در نهایت از candēla به معنای “شمع” گرفته شده باشد. در دوره های قبلی، اصطلاح “شمعدان”، لوستر در فرانسه، ممکن است برای اشاره به یک شمعدان، یک چراغ شاخه دار آویزان، یا یک چراغ دیواری یا دیوار کوب استفاده شود. در زبان انگلیسی، «شمعدان آویزان» یا «شاخه‌ » به معنای وسایل روشنایی آویزان از سقف تا زمانی که استفاده از لوستر در قرن هجدهم آغاز شد، استفاده میشد.

در فرانسه، chandelier هنوز به معنای شمع دار است، و آنچه در انگلیسی به آن chandelier میگویند، در فرانسه درخشش است، اصطلاحی که اولین بار در اواخر قرن هفدهم استفاده شد. درخشش فرانسوی از ایتالیایی lustro نیز میتواند در انگلیسی به معنای لوستر آویزان شده با کریستال یا آویز شیشه‌ باشد که برای تزئین این لوستر استفاده میشود.

استفاده از کلمات برای وسایل روشنایی داخلی می تواند گیج کننده باشد، و تعدادی از اصطلاحات مانند درخشش، شاخه ها، لوستر و شمعدان در زمان های مختلف به جای یکدیگر استفاده شدند که می تواند ظاهر اولیه این کلمات را گمراه کننده کند. Girandole همچنین زمانی برای اشاره به تمام شمعدان ها و همچنین لوستر استفاده می شد، اگرچه girandole در حال حاضر معمولاً به معنای یک شمع گیر شاخه دار  با آذین متعدد است که ممکن است اغلب با  آیینه روی دیوار نصب شود. گاهی اوقات لوستر را چراغ های معلق نیز می نامند، اگرچه همه چراغ های معلق لزوماً لوستر نیستند.

لوستر و انواع لوستر سقفی مدرن و کلاسیک

لوستر و انواع لوستر در اشکال و سبک های مختلفی وجود دارد. در زیر برخی از رایج ترین آنها آورده شده است.

لوستر شمعدانی:

این لوستر برای تکرار لوستر سنتی طراحی شده، اما با برق کار می کند ولی به جای شمع ها لامپ دارد.

لوستر چند طبقه:

این لوستر همانطور که از نامش پیداست دارای سطوح نوری متعددی هست که حس سلطنتی به فضای شما می بخشد. از لوستر چند طبقه در مکانی استفاده می شود که ارتفاع سقف به اندازه کافی بالا باشد.

لوستر کریستالی:

لوستر کریستالی دارای قطعات شیشه ای هست تا نور را به روشی منحصر به فرد منعکس کنند و ظاهری بسیار زیبا و لوکس داشته باشند.

لوستر با سایه:

سایه های لوستر در اشکال مختلف (درام، کره، و غیره)، رنگ ها و سبک های مختلف وجود دارد. از این لوستر معمولاً برای نورپردازی محیط استفاده می شود.

لوستر درام:

لوستر درام به سادگی یک لوستر با سایه ای به شکل درام است.

لوستر کوچک:

همه انواع لوستر بزرگ  نیستند بلکه برخی از انواع لوستر در اندازه های کوچک نیز ساخته می شوند تا در فضاهای کوچک مناسب باشند،  آنها جذابیت بصری یک لوستر با شکوه را دارند اما برای مناطق کوچک مناسب هستند.

لوستر مدرن لوسترسو:

فروشگاه لوسترسو با استفاده از طراحی مدرن و جدید در آغاز قرن 21 توانسته است که انواع لوستر زیبا و برتر را برای انواع اماکن با قیمت ارزان و مناسب با سلیقه های امروزی تولید کند که انواع این لوستر مثل: لوستر سقفی مدرن، لوستر آویز مدرن و لوستر دیواری مدرن مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است.

لوستر سقفی مدرن 6 شعله

لوستر سقفی مدرن 6 شعله

thymeiran

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

preloader
لطفا صبرکنید...